Pohjois-Savon hyvinvointialue

Historian ensimmäiset aluevaalit käytiin sunnuntaina 23.1.2022 ja Kokoomus oli aluevaalien voittaja valtakunnallisesti suurimalla kannatusosuudella.

Pohjois-Savon hyvinvointialueella Kokoomus sijoittui kolmanneksi 12 paikalla ja 16,8 % kannatusosuudella.

Kokoomus kasvatti kannatustaan Pohjois-Savon alueella suhteessa kuntavaaleihin mm. Iisalmessa 2,0 %-yksiköllä ja Siilinjärvellä 1,4 %-yksiköllä.

Valituiksi Pohjois-Savon aluevaltuustoon Kokoomuksen listalta tulivat Markku Eestilä, Miia Eskelinen-Fingerroos, Kati Hynninen, Marko Kilpi, Allu Koskinen, Teijamari Laasonen-Balk, Kari Ojala, Karoliina Partanen, Sakari Pääkkö, Arttu Pöyhönen, Mika Rissanen ja Olli-Pekka Ryynänen. Varavaltuutetuiksi tulivat valituiksi Pekka Taipale, Jouko Savolainen, Anna-Kaisa Kokkonen, Esa Tuovinen, Johanna Huhta, Kari Riihola, Kaija Sääski, Jukka Savolainen, Tuija Martikainen, Taisto Toppinen, Jarkko Ahokas sekä Kirsi Moisander. Valtuustoryhmän kuvineen löydät täältä.

Kokoomuksen Pohjois-Savon aluevaltuustoryhmä järjestäytyi sunnuntaina 6.2. ja valitsi ryhmän puheenjohtajaksi Kari Ojalan ja varapuheenjohtajiksi Karoliina Partasen sekä Sakari Pääkön. Valtuustoryhmään kuuluvat 12 valtuutettua ja kolme ensimmäistä varavaltuutettua.

Lisätietoja:

Eeva-Liisa Perki-Latvaniemi